מתיחת בטן – המדריך המלא

מתיחת בטן

אם כל תרגילי הסקוואטים וה-TRX המפרכים עדיין לא נותנים לך את התוצאות של הבטן המתוחה שאת מייחלת לה, או שיש לך יותר מדי עודפי עור בבטן שאינם מגיבים לדיאטה או לפעילות גופנית, ואת במצב בריאותי תקין, הליך מתיחת בטן יכול להתאים לך. הניתוח הזה משטח את הבטן באמצעות הסרת עודפי שומן ועור, ומהדק את השרירים בדופן הבטן.

ניתוח בטן אינו דומה להליך שאיבת שומן או למיני מתיחת בטן, למרות שאת יכולה לבחור לעבור שאיבת שומן יחד עם מתיחת בטן. זהו ניתוח גדול, כך שאם את שוקלת אותו, כדאי שתדעי את העובדות לפני שתחליטי אם להמשיך.

מה זה מתיחת בטן?

ניתוח מתיחת בטן מתמקד בשני נושאים עיקריים: עודפי עור והפרדה בין שרירי הבטן. כבונוס, ההליך דואג גם לשומן העודף. מנתח פלסטי מוסמך מטעם האיגוד הישראלי לניתוחים פלסטיים הוא איש המקצוע היחיד המורשה לבצע את ההליך.

בעוד שההליך מסיר את השומן העודף, הגורם המבדיל הראשון של הליך זה מהליכים אחרים לחיטוב הגוף, הוא שהוא יכול לעזור להדק את עודפי העור או את סימני המתיחה מהריון או מירידה משמעותית במשקל. חלק מהמומחים טוענים כי מתיחת בטן עשויה להיות השיטה היחידה להיפטר מעור רפוי ונפול ומשומנים עודפים, ולהשיג בטן מתוחה.

כמו מחוך פנימי

בואי נדבר רגע על נושא שרירי הבטן. כל אדם נולד עם מעט הפרדה בין שני הצדדים של שרירי הבטן, בהפרשים של חצי סנטימטר בערך. אבל עם הגיל, גורמי חיים מסוימים, ובהחלט הריונות, מפרידים יותר את השרירים האלה.

התוצאה היא התרופפות עור, וברגע שהשרירים האלה מתפשטים, השיטה האמיתית היחידה להדק אותם היא באמצעות ניתוח. מתיחת בטן מאחד את קצוות השרירים, ופועל כמו מחוך פנימי שמושך את הבטן פנימה.

מי נחשבת כמועמדת מתאימה למתיחת בטן?

מתיחת בטן מתאימה לנשים במצב בריאותי טוב, שעברו מספר הריונות וזקוקות להליך יעיל להידוק שרירי הבטן והפחתת העור העודף. ההליך מתאים גם לנשים שסבלו בעבר מהשמנת יתר, והיום יש להן עודפי שומן או עור רפויים סביב הבטן.

ההליך אינו מתאים לנשים שמתכננות להיכנס להריון, כי במהלך הניתוח, השרירים האנכיים מתהדקים, והריונות עתידיים עלולים להפריד בין השרירים האלה. ניתוח מתיחת בטן אינו מתאים גם לנשים שמתכננות לרדת באופן משמעותי במשקל, והוא צריך להיות האמצעי האחרון לאחר שכל השיטות האחרות לא הצליחו להשיג את התוצאות המיוחלות.

כדאי גם לקחת בחשבון את הופעת הצלקות לאחר ההליך, ולדבר עם המנתח הפלסטי לפני הניתוח על מיקום ואורך הצלקות.

השלבים בניתוח מתיחת בטן

ראשית, המנתח יבצע חתך שנמתח על קו הביקיני. דרך החתך הזה הוא יוכל לא רק להסיר עור עודף, אלא גם להדק את שרירי הבטן. הוא ירים את העור מהשרירים הבסיסיים ואז יתפור את השרירים יחד, וישיב את המראה המהודק.

בשלב הבא, המנתח יתייחס לעור, ימשוך אותו חזק ויסיר עודפים. כדי לדמיין את זה, תחשבי על הבטן שלך כעל מגרש כדורגל שמשתרע מהחזה לראש שיער הערווה שלך – הטבור באמצע, בקו חמישים המטרים.

השינויים, אגב, לא נוגעים רק למשקל ולעודפי העור

העור שנמצא מעל לטבור נשלף כלפי מטה ויוצר חובה כפולה לכסות את הבטן העליונה והתחתונה. אז אם, למשל, יש לך שומה מעל הטבור לפני הניתוח, היא תהיה מתחתיו לאחר הניתוח.

ואם כבר מדברים על הטבור, אל תדאגי, הוא לא יתיישב פתאום על קו הביקיני. במהלך הניתוח, המתנתח ימקם אותו מחדש במיקום פרופורציונלי ואטרקטיבי יותר.

רוצה לדבר קצת על סיבוכים אפשריים?

יהיו כאבים ונפיחות בימים שלאחר ניתוח מתיחת בטן. הרופא ירשום תרופות נגד כאבים ויגיד לך איך להתמודד בצורה הטובה ביותר עם הכאב, שעשוי להימשך כמה שבועות או חודשים. את עלולה לחוות גם קהות חושים, חבלות ועייפות במהלך תקופת ההתאוששות.

כמו בכל ניתוח, קיימים סיכונים, למרות שהם נדירים. הסיבוכים יכולים לכלול זיהום, דימום מתחת לעור או היווצרות קרישי דם. הסיבוכים עלולים להתרחש אם יש לך זרימת דם שאינה תקינה, או שאת חולה בסוכרת או במחלת לב, ריאות או כבד.

יתכן שתחווי גם ריפוי שאינו תקין, מה שעלול לגרום להיווצרות צלקות או אובדן עור, כסיכונים משמעותיים יותר. אם זה המצב, יתכן שתזדקקי לניתוח שני.

מתיחת בטן משאירה צלקות. אי אפשר להימנע מכך

למרות שהן עשויות לדעוך מעט, הן אינן נעלמות לחלוטין. לאחר שתחלימי לחלוטין, המנתח הפלסטי יכול להמליץ על טיפולים מתאימים לשימוש להפחתת מראה הצלקות.

רוב הנשים אוהבות את האופן שבו הן נראות לאחר ההליך, אבל חשוב שתדאגי לעצמך ולבריאותך, וגם אם לא תרגישי מעולה במאת האחוזים בתקופה הסמוכה לניתוח, כעבור כמה חודשים גם מראה הצלקות ידעך, וגם הגוף שלך יתרגל לצורתו החדשה והמחמיאה.

אז חשוב שתטפלי בעצמך לאחר הניתוח

ניתוח מתיחת בטן הוא ניתוח מקיף שמשפיע על כל הגוף, ולכן חשוב מאוד להקפיד על כל הוראות המנתח לגבי הטיפול בתחבושות בימים שלאחר הניתוח. התחבושות משמשות לייצוב אזור הבטן ולקידום תהליך ריפוי תקין, והמנתח ינחה אותך לגבי התנוחה המומלצת למנוחה ושינה, על מנת להקל על הכאב.

תתבקשי להגביל באופן מוחלט פעילות מאומצת למשך חודש וחצי לפחות. יתכן שתצטרכי לקחת עד חודש חופש מהעבודה לאחר הניתוח, על מנת להבטיח התאוששות נכונה. הרופא ייעץ לך על מה שמותר או לא מותר לך לעשות בתקופת ההחלמה.

צרו קשר לפרסום במגזין

שתפו לחברים :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp