חברות ובתי עסק רבים בעידן המודרני חותרים לצמיחה ולנוכחות בולטת בשוק באמצעות יצירת חוויית לקוח שהיא הרבה מעבר לרכישת המוצר או השירות אותו הם מציעים. התפיסה של הלקוח הממוצע את בית העסק מתחילה בהליכי שיווק, מיתוג ונוכחות בערוצים המותאמים לקהל היעד ובשפה המשלבת תוכן ועיצוב גרפי מדויקים, ומתבססת על חוויית הביקור, הרכישה והשירות שמציע בית העסק.
אחד האלמנטים החשובים ביותר בימנו בחוויית השירות הכללית במתחמים מסחריים ובתי עסק המספקים שירותים פרונטליים למבקרים (דוגמת בנייני משרדים, מרכזי בילוי, מרפאות, חנויות וכו') הוא שימוש בשילוט פנים חדיש הנועד לשפר ולהנעים את חוויית הלקוח בביקורו במקום, בין היתר באמצעות הנגשת מידע ותוכן מדויק ורלוונטי לצד חיזוק הקשר בין הלקוח לנותן השירות.
שילוט פנים – המטרות הבולטות
מנהלי מתחמים מסחריים ובעלי עסקים שונים נוטים להשקיע תקציב מכובד ומשאבים עבור שילוט החוץ שמהווה פלטפורמת פרסום ושיווק מסורתית כמעין כרטיס ביקור ראשוני לעוברים ושבים באזור, אך חשוב להכיר ולדעת כי שילוט פנים מהווה כיום כלי חיוני לא פחות, כאשר תכנון ויישום מיטבי של שילוט מסוג זה נועד לספק מגוון מטרות חשובות:
1. ראשית כל, הכוונה – משמע התמצאות של הלקוח המבקר במרחב הפנים בקלות וללא צורך להיעזר בעוברי אורח ולבזבז זמן שהות יקר. שילוט פנים לצרכי הכוונה מוצב לרוב במרחב / קומת הכניסה, ובמידת הצורך גם במעליות ובמרחבי הקומות, וכמובן בתוך המתחם המיועד. שילוט מסוג זה מסייע באיתור בית העסק / המשרד הרלוונטי בבנייני משרדים או נותן השירות המבוקש, בהכוונה לעמדות שירות שונות, לחדר השירותים, למרחב ממוגן וכו'.
2. מתן מידע רלוונטי – מלבד התמצאות כללית במתחם מסוים, באמצעות שילוט פנים ניתן להעניק למבקרים מידע חשוב ורלוונטי אודות העסק והשירותים המרכזיים שהוא מציע. בעזרת השילוט ניתן בין היתר לפרט גם אודות אמצעי תשלום מקובלים בבית העסק, מסמכים/מידע נדרשים לקבלת שירות מסוים וכל פרט מידע שיכול להקל על חווית השהות של הלקוח המבקר במקום.
3. שיווק ופרסום ממוקד – שילוט פנים יכול להוות פלטפורמת פרסום נהדרת עבור מוצרים נבחרים, מבצעים והטבות שעל הפרק, הצטרפות למועדוני לקוחות, הפניה לסניפים או שירותים נוספים, כל זאת תוך מיקוד במסרים קצרים, קלילים ומותאמים לקהל היעד והמטרות השיווקיות אותן נרצה להשיג מולו.
4. וכמובן מיתוג חדיש – שילוט פנים הוא כלי אידיאלי ליצירת מיתוג עדכני וחדיש לעסק או להעצמת מיתוג קיים תוך שימוש בצבעים, בלוגו, בשפה והמסרים שנבנו, לטובת חיזוק נראות המותג והקשר הישיר עם הלקוחות והמבקרים במתחם.
כיצד לעשות שימוש בשילוט פנים באופן אופטימלי?
תכנון שילוט הפנים לארגון או לבית העסק דורש התאמה מדויקת ונכונה לצרכי המבקרים במקום, לגודל החלל והפריסה בו, ובעיקר למסרים שנרצה להעביר באמצעותו. בין סוגי השילוט הבולטים והמבוקשים ביותר בתחום, ישנה האפשרות המסורתית של שילוט מעוצב "קבוע" באמצעות הדפסה/חריטה עם אותיות עץ, זכוכית וכו' לצד האפשרות המתקדמת והחדשנית יותר של שילוט פנים דיגיטלי עם מסכי תצוגה וקירות וידאו חכמים המאפשרים לעדכן את התכנים והמסרים הנבחרים באופן דינמי מעת לעת בהתאם לצורך.
לאורך השנים, בנייני משרדים בחרו לרוב בשילוט קבוע לטובת להתמצאות והכוונה באמצעות תבניות מתכת מודפסות למראה יוקרתי ולעמידות, כך לדוגמא במקרה של שמות הרופאים בקליניקה מסוימת, שמות עורכי דין במשרדי פירמות גדולות וכו', אך בשנים האחרונות השימוש במסכי התצוגה הדיגיטליים תפס תאוצה ושימוש נרחב יותר בעיקר במתחמים חדישים כאשר הם מעניקים כאמור אפשרות נגישה יותר לשליטה מלאה ודינמית בתוכן ובמידה המוצג עם הטמעת שינויים בזמן אמת. מסכים אלו בולטים במיוחד במתחמי מסחר, אולמות תצוגה, משרדי חברות הייטק, מלונות, מסעדות ובתי קפה והם מספקים אפשרות להציג מסרים פרסומיים מתחלפים עם הדגשה אטרקטיבית של מוצרי דגל ומבצעים המשתנים לעתים קרובות במטרה להעניק למבקרים חוויה אינטראקטיבית נעימה עם אווירת חדשנות. אם תרצו לשמוע עוד פרטים אודות שילוט דיגיטלי, מסכי תצוגה וקירות וידאו לעסקים – מוזמנים לבקר באתר של חברת YNON המתמחה בתחום, לחצו כאן.